Frakt & Retur

Frakt

  • Vi sender varer bare til norske adresser.

  • Vi tilbyr tre muligheter for frakt av varene:
    1. Servicepakke med sporing, og 2 - 4 daget leveringstid. Du får tekstmelding på mobiltelefon og på epost, når pakken kan hentes på ditt nærmeste utleveringssted. Hentefrist er 14 dager etter du har mottatt melding fra Posten. 
    2. A-post uten sporing med 4 - 6 dager leveringstid. Pakke leveres inn i postkasse. Hvis pakke er for stor for å legge inn i postkasse, blir en hentelapp lagt inn i postkasse, så pakke kan hentes på hentekontor. Hentefrist er 14 dager etter hentelapp ble lagt inn i postkasse.

  • Dersom du ønsker å bestille med postoppkrav, send oss en melding via "kontakt oss", eller ring oss på 950 17 275 (man-fre 10:00 - 18:00), og gi oss beskjed hvilket produkt du ønsker å bestille samt navnet ditt og postadressen din. Prisen på postoppkrav er 200.-kr som kommer til vareprisen i tillegg.

  • Pakker sendes med nøytralt avsendernavn. Firmanavnet som står oppført  som avsender på pakker, er "ESHAGHI E-COMMERCE". Vi bruke brune pakkepapirer med pakketaper, og ugjennomsiktige boblekonvolutter, slik at ingen kan se hva forsendelse inneholder.

  • Hvis du har valgt "Hentes på posten" ved bestilling, sendes din bestilling med sporing til din nærmeste hentekontor. Du får SMS/epost fra Posten med informasjon om utlevering.

  • Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste utleveringssted. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. I dette tilfellet trekker vi frakt for tur/retur fra kjøpesummen, og refunderer resten innen 15 dager på utbetalingskortet som du benyttet ved betaling. Dette er for å dekke kostnadene våre på frakt.

  • Hvis pakker returneres til oss pga. ukjent eller utilstrekkelig mottakeradresse, trekker frakt for tur/retur fra kjøpesummen, og refunderer resten innen 15 dager på utbetalingskortet som du benyttet ved betaling. Dette er for å dekke kostnadene våre på bestilling og frakt.  

  • Gebyr ved uavhentet ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom du unnlater å hente ubetalte varer som er sendt i postoppkrav, fakturerer vi deg med et gebyr på kr 500,- + fraktkostnad.

  • Dersom du nekter å motta ikke-forskuddsbetalte varer som du bestilte via postoppkrav, fakturer vi deg med et gebyr på 500, + fraktkostnad.

Retur


  • Du har angrerett inne 14 dager fra dagen du mottar varene. Skulle du angre et kjøp, meld dette på e-post og fyll ut angrerettskjemaet som ble sendt i vedlegg ved ordrebekreftelsen på epost til deg. Ellers du kan laste ned skjemaet her  angreskjemaet . Du må returnere varene sammen med det utfylte skjemaet i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene. Angreretten gjelder kun dersom varen ikke er tatt i bruk. Du finner adressen vår i "kontakt oss".

  • Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Når vi har fått tilbake varen(e) samt sine originale emballasje(r) i skadefri tilstand, refunderer vi den hele kjøpesummen innen 15 dager på utbetalingskortet som du benyttet ved betaling. Betingelsen for refusjon er at varen ikke har vært i bruk og i skadefri tilstand slik at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du plikter å returnere varene samt all tilbehør og emballasjer, dersom du angrer eller reklamerer på kjøpet. Hvis du ikke returnerer alle tilbehør og emballasjer, så tilbakebetales 50% av kjøpesummen. Vi gjør oppmerksom på at du betaler selv for alle returkostnadene, dersom du bruker din angrerett og returnerer varene. Vi henter ikke ut returpost som er sendt uten betalt porto.

  • Hvis du angrer på kjøpet, og returnerer vare utover angrefristen på 14 dager, tilbakebetales 50% av kjøpesummen til varer. Betingelse av refundering uansett innen eller utover angrefrist, er det at vare samt tilbehør og originale emballasje(r) er returnert  i skadefri tilstand. Hvis noen del(er) som original emballasje, USB-kabel, lader, fjernkontroll, osv. mangler ved retur, refunderes kun 50% av kjøpesummen til varene.

  • Dersom du ønsker å bytte til en annen vare, må den mottatte varen sammen med alle deler, tilbehør og den originale emballasjen returneres innen 14 dager. Vare må returneres i tilstanden som du har fått i posten for å kunne bytte.

  • Vare som blir påført en skade av kunde, kan ikke returneres eller byttes til en annen vare. Ingen reklamasjon, ingen refusjon og ingen bytte på varer som ble påført skade av kunde.

  • Du kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, eller på lyd- og bildeopptak (herunder minnekort, CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

  • Hvis varer har noen feil, meld dette snarest til oss via kontaktskjemaet, og send varene tilbake i komplett produktemballasje samt alle tilbehør, etter vi har fått dem i retur, så sender vi ny vare. Skulle det være sånn at vi ikke kan erstatte varene, betaler vi tilbake kjøpesummen innen 15 dager på utbetalingskortet som du benyttet ved betaling. Vær oppmerksom på at bare 50% av kjøpesummen refunderes, dersom du ikke returnerer alle tilbehør til produktet. Tilbehør kan være original emballasje, USB-kabel, lader, fjernkontroll, osv.

  • Angrerett gjelder ikke for programvarer og minnekort.

  • Retur adressen finner du her "kontakt oss".